Ali 82 نوشته شده:tandis_gh نوشته شده:majid6363 نوشته شده:یه نکته دیگه ای که پرس و جو کردم و جزو معایب همیشگی این ماشینه و به نوعی میشه گفت جزو حل نشدنی های این ماشینه اینه که در سرعت حدود ۵۰ تا ۶۰ بالا پایبن میندازه
فرمان زدن در سرعت ۱۱۰ هم هست که بالانس زدم کمتر شده اما کامل رفع نشده!!!!
نمیدونم مال لاستیکامه یا رینگها یا اینکه درست بالانس نشده
لاستیکهام یزد تایر هست، رینگهامو موقع بالانس گفتم نگاه کرد که گفت تاب نداره
یه احتمال هم میدم که مال جلوبندی باشه که شاید کار داشته باشه و سرویس باید بشه
در کل تو این مدتی که این ماشینو دارم متوجه شدم ایراداتی که داره با یه بار سرویس درست نمیشه و باید همه موارد رو چک کرد که بعد بشه بهش گفت: #ماشین....

سلام دوست عزیز علاوه بر مشکلاتی که شما ذکر کردید اساسی ترین مشکل این خودرو
مشکل غیر استاندارد بودن ضرایب دنده ها در گیربکس هستش
علی الخصوص فاصله زیادی بین ضریب دنده 3 و 4 هستش و دنده 4 به اصطلاح بسیار سبک هستش که در شیبهای ملایم زمانیکه شما دنده رو از 3 به 4 تغییر میدی خودرو باید فشار بسیار زیادی رو متحمل بشه تا رو دور بیفته و همین امر روی طول عمر موتور تاثیر منفی میزاره
سلام دوست عزیز بله دقیقا حق با شماست این مشکل من امروز تو جاده کندوان داشتم تو کفی بازم کمتر نشون میده ولی جاده کوهستانی خیلی ناجور نشون میده اگه بشه این مشکل حل کرد خیلی خوب میشه
سلام خدمت دوستان و اساتید عزیز
با سوالاتی که از مسئولان یکی از نمایندگی ها پرسیدم (البته به استناد گفته های مسئول نمایندگی) متوجه شدم که گیربکس بکار رفته در آریسان همون گیربکس روآ سال هستش 
شما اگر از افرادی که روآ داشتن راجب گیربکس و مشکلش (سبک بودن دنده 4)سوال کنید به شما جواب خواهند داد که هیچ مشکلی ندارند و حتی جاده های سربالایی با شیم نسبتا ملایم(یا حتی جاده های کوستانی) با دنده 4 بدون هیچ مشکلی رانندگی کردند بدون اینکه کوچکترین فشاری به موتور بیاد که البته درست هم میگن و همین طور هم هست
حالا این سوال پیش میاد چطور میشه که این گیربکس روی روآ سال بدون هیچ مشکلی داره کار میکنه ولی روی آریسان که 90 درصد قطعاتش (موتور- گیربکس - گاردان) همون قطعات روآ سال هست در حالت دنده 4 موتور ماشین با جون کندن دور میگیره و چه بسا در اکثر اوقات (علی الخصوص جاده های با شیب ملایم و جاده های کوهستانی و گردنه ها) مجبورید معکوس بدید که با فشار دادن پدال گاز تا آخر از یه طرف ، صدای نابهنجار موتور (دور موتور گاها از 4000 هم میگذره) و از طرف دیگر حداکثر سرعت 60 km/h که واقعا موتور باید فشار زیادی رو متحمل بشه تا شما سرعتتون به این عدد (60) برسه اینطوریه
جواب سوال برمیگرده به طراحی واقعا غیر استاندارد بدنه که نتیجه اش شده وزن بیش از خد بالا و نامعقولانه وانت آریسان نسبت به روآ سال شما اگه یه سرچی انجام بدید متوجه خواهید شد که آریسان حدود 250 کیلو گرم از روآ سنگینتره که همین امر میتونه یکی از عوامل بروز این مشکل و کاهش بازدهی گیربکس در آریسان باشه
در آخر این رو هم بگم که اکثر مشکلات خودرو های داخلی که با طراحی جدید (بهتره بگم من در آوردی
) وارد بازار میشه ناشی از عدم تست صحیح (اگر تستی در کار باشه
) توسط تولید کننده هستش و متاسفانه بدون اینکه کوچکترین توجهی به حقوق مشتری (رضایت - کیفیت - امنیت) بشه این خودروهای بی نام و نشان نظیر همین آریسان وارد بازار میشه که در آخر چوبشو (هم از نظری مالی و هم از نظر جانی
) مشتری بینوا میخوره و در اینجا کوچکترین ایرادی هم به تولید کننده وارد نمیشه
چه بسا در آخر هم جوابی که به مصرف کننده میدن اینه که :
میخواستی نخری ....
با تشکر...
تخصصی خودرو - تاپ کار فور...
ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال میکنید
برچسب:
نویسنده: امیر علوی
بازدید: 174
تاريخ: پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 9:18