پژو 405، پرشیا و... • Re: پارس LX با موتور TU5

خرید بک لینک

adav نوشته شده:برای پارس TU5 صفر باید چه اقداماتی رو انجام داد؟
منظورم تعویض روغن و واسکازین و دیسک و ...
کدوم ها واجبه انجام بشه؟ اولویت با چیه؟
لاستیک هاش انرژی سیور گلدستونه


از اولین کارایی ک معمول ، و بنده انجام دادم تعویض لاستیک فابریک 185 با لاستیک کره ای یا ژاپنی 205 ک بنده رودستون کره ای گرفتم و لاستیکای خودش رو هم چون نو بودن خوب ازم بردااشت
(تغییر فاحش تو ترمز گیریو مخصوصآ نرمی تو دست انداز ها نسبت ب لاستیک فابریک
برا بنده فابریک بارز ایرانی بود)
تعویض روغن ، فیلتر هوا و روغن بعد از حدود 2 تا 3 هزار پیمایش
ک بنده روغن پارس سوپر پایا 40-10میریزم
فیلتر هم سرکان یا بهران فیلتر
روغن رو توصیه میکنم با ساکشن خالی کنید من خودم تعویض کردم و با پیچ کارتر خالی کردم با اینکه از دو طرف جک زدم و ماشین رو کج کردم و کلی وقت صرف کردم اما بازم کامل تخلیه نشد و بعد از یک روز روغن تازه تغییر رنگ داد و ی مقدار تیره شد
اما همین روغن رو همون روز تو پراید هم ریختم اما الان ک 20 روز گذشته تو پراید هنوز تغییر رنگ نداده
کلآ موتور 206 با ساکشن بهتر تخلیه میشه برای همین رو سینی زیر جای پیچ کارتر رو در نیاوردن
البته بهتر هر چند باری ک با ساکشن خالی میشه یک بار هم از کارتر تخلیه بشه
و بهتر از اون اینه ک تو یک بار نوبت تعویض روغن اول با کرتر تخلیه بشه بعد باقیمونده با ساکشن

روغنای قسمتهای دیگم بستگی ب خودتون داره ک اگر حساس هستید و دوست دارید جنس با کیفیت ک خودتون بهش اعتماد داشته باشید بریزید
بنده نه روغن گیربکس و نه ترمز و نه فرمان عوض نکردم و از همشون هم راضیم
روغن گیربکس رو اگر خواستید عوض کنید ب جز اسو 75-80 فرانسه هیچ چیز دیگه نریزید 2 لیتر کافیه اگر پیدا هم نکردید بیخیال تعویض بشید چون بجز اون بقیشون هیچ تاثیری ندارن

دیسک ک همینجوری نباید دلی تعویض کنید
صبر کنید هر وقت مشکل سفتی کلاچ و صدای بلبرینگ کلاچ ک در اومد ببرید گارانتی براتون دوشاخ و کیت کلاچ رو تعویض کنه بنده 15 روزی میشه تعویض کردم ک واقعآ کلاچش نرم شده دنده هم نرمتر جا میره و ... امیدوارم همینطور دائمی باشه

تخصصی خودرو - تاپ کار فور...

ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: امیر علوی بازدید: 153 تاريخ: چهارشنبه 18 فروردين 1395 ساعت: 4:35

صفحه بندی

خبرنامه