دنا - Dena • Re: تاپیک جامع دنا توربو و elx

خرید بک لینک

siamak_12 نوشته شده:دوستان يه سوال در مورد اين موتور ١.٤ توربو برام ايجاد شده. اين موتور ١٦ سوپاپ قراره باشه؟ يا همين موتور ٢٠٦ تي يو ٣ هست؟ عجيبه كه هيچ اطلاعاتي راجع به اين موتور نيست. اصولا روال شركت هاي خودرو ساز اين هست كه ابتدا موتور تنفس طبيعي رو بيرون ميدن و بعدش مدل توربو دار رو اما ايران خودرو هيچ حرفي از مدل تنفس طبيعي ١.٤ نميزنه. بيشتر فك ميكنم قراره مثل موتور ديزل در آينده توليد بشه. خيلي بعيد ميدونم كه بزودي موتور ١.٤ توربو عرضه بشه. تنها عكسي كه موجود هست يه موتور با كاور مشكي هست كه نوشته 1.4 eco يعني حتي نماي سرسيلندر رو هم كسي نديده. خلاصه خيلي مشكوك هست. گرچه ايرانخودر سابقه بلوف زدن هاي خيلي زيادي داره. البته شنيدم كه قراره سرسيلندرش هميني باشه كه روي ١.٧ هست اما قاعدتا ما با يك موتور جديد طرف هستيم كه هيچ عكسي ازش وجود نداره. اميدوارم توليد بشه بزودي چون اكثر خودرو سازهاي جهاني دنبال موتورهاي حجم كوچيك هستن.

تا جایی که من متوجه شدم، موتور 1400cc اسمش EF4 هست (با حجم دقیق 1397 سی سی) که در کل همون EF7 هست با مقداری تغیرات برای کاهش حجم موتور.

حتی درصد قابل توجهی از قطعات هم مشابه هم بین EF4 و EF7 حتی سر سیلندر هم مشابه هست ظاهرا...
حداکثر گشتاور دز 3250دور و حداکثر قدرت در 6000 تا .

و در مقایسه EF4 توربو با EF7 معمولی، باید بگم که EF4 توربو کاملا برتر خواهد بود.
مصرف کمتر و قدرت موتور بیشتر حدود 10~15 تا و همچنین گشتاور بیشتر حدود 30~35 تا.
*البته همه اینا تئوری هست...

تخصصی خودرو - تاپ کار فور...

ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: امیر علوی بازدید: 139 تاريخ: سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 4:52

صفحه بندی

خبرنامه