كلوپ دوو DAEWOO • Re: تاپیک جامع دوو ماتیز

خرید بک لینک

mehrdad539 نوشته شده:با سلام خدمت استادان و بزرگواران سایت
راستش میخواستم ماتیز بگیرم ولی یه چیزی محمد آقا فرمودن که در هر ماشینی اون قطعه یکطرفه سر منیفولد (pcv) روغنی باشه یعنی ماشین خیلی کار کرده
ولی من تو چنتا ماشینی که دیدم همشون روغن زده بودن اتصال محکمی هم نداشتن.شایدم برداشتم از این صحبت شما این بوده.میشه لطف کنین راهنمایی بفرمایین؟ممنونم
در مورد خرید ماشین هم هر نکته ای به ذهنتون میرسه بهم بگین تاپیک خاصی هم مد نظرتون بود بگین برم بخونم راستش خیلی از صفحات همین تاپیک رو خوندم ولی چیز زیادی دستگیرم نشد بجز همین یه مورد.ممنونم


سلام
بله, حرفتون درسته . اگر شیلنگ پی سی وی روغنی هست معنیش اینه که روغن توی اتاقک میل لنگ خیلی بخار میشه و این بخار از طریق شیلنگ پی سی وی میره به منیفولد هوا و میره توی سیلندرها و میسوزه یعنی موتور روغن کم میکنه . تازه اگر نشتی هم داشته باشه که دیگه بیشتر روغن کم میکنه

ماشینهای صفر ایران لگن و سایپا لگن اونقدر بنجلند که حتی صفرش هم روغن کم میکنه
بنده این رو با چشم خودم دیدم که یک مشتری 405 آورده بود نمایندگی و فقط 2000 تا راه رفنه بود اما شیلنگ پی سی ویش چربِ چرب بود تا حدی که روغن ازش نشت داده بود بیرون!!!! . بینوا از هیچ چیز فنی ماشین هم سر در نمیاورد
بهش گفتند شیلنگ خوب محکم نیست و باید بستش عوض بشه و پول بست رو هو ازش گرفتند بی شرم و حیاها
حالا برید یک تویوتای صفر رو هم نگاه کنین اگر روغن دیدین تو شیلنگش
ماتیزها حدود 15 ساله داره کار میکنه و اگر موتورش اصولی تعمیر نشه پس بعد از این همه سال حتماً رینگها و پیستونها و سیلندرها فرسوده شده و حرارت منتقل میشه به اتاقک میل لنگ و باعث بخار شدن روغن میشه
اگر که از روغن بنجل هم استفاده شده باشه و دیر به دیر هم روغن و فیلتر عوض شده باشه و باهاش گازونده باشند که دیگه قوز بالا قوز هست
شما باید با موتور کاملاً گرم , شیلنگی که از سرسیلندر به لوله ی لاستیکی هوا وصل شده رو بکشین
لوله 1 در عکس زیر
تصویر
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... B11B11.png
گاز محکم بدین و بدون گاز (دور آرام ) . اگر دود مایل به سفید داره پس موتور فرسوده هست و تعمیر میخواد .
ممکنه فقط رینگ بخواد اگر که تازه اولش باشه و قبلا هم تعمیر نشده باشه .
شاید هم رینگ و پیستون بخواد . و اگر قبلا تعمیر شده باشه و سیلندرها خیلی نازک شده باشه پس دیگه سیلندرها هم باید بوش بخوره تا پیستون صفر نصب بشه
ممکنه روغن بنجل باشه .
بهتره موقع خرید ماشین گیج روغن رو بکشین و رنگ روغن رو ببینین
اگر روغن نو باشه و دود داره پس موتور حتماض فرسوده هست

اگر روغن سیاهه بهتره اول یک محلول انجین شور بریزین توی روغن و مدت 10 دقیقه یا طبق دستور روش با دور موتور 1500 یا طبق دستور روش درجا کار کنه و بعدش روغن رو از کارتل کامل خالی کنین و فیلتر رو هم عوض کنین و بعدش با موتور گرم شیلنگ 1 رو بکشین و چک کنین
اینجوری اگر فروشنده چیزی قاطی روغن کرده باشه برای مخفی کردن روغن سوزی مشخص میشه و حال و روز موتور نمایان میشه
اگر از اگروز هم با گاز زیاد دادن دود ابی روشن میاد بیرون پس موتور خیلی فرسوده هست
اما اگر اگزوز دود آبی نداره پس تازه اولهای روغن سوزیشه که با تعویض روغن به موقع و راندن معقول و سلامت سیستم خنک کننده میشه سالها بدون تعمیر ازش استفاده کرد چون با رعایت این چیزها روند فرسوده شدن خیلی کند میشه اما هرگر متوقف نمیشه پون به هر حال هر ماشینی استهلاک داره حتی گرانترینها
======================================================
برای خرید ماشین همین یکی دو صفحه قبل نوشتم که سه چیز باید چک بشه
وضیعینت مدارک ماشین تا مشخص بشه دزدی نیست
تعویض قفلها اگر که ماشین قرار نیست بره شهر دیگه
باید موقع خرید و قبل از چک کردن از فروشنده بپرسین چه ایرادهایی داره
جوابش خیلی مهم هست چون اگر بعداً مشخص بشه چیزی رو مخفی کرده و نگفته پس آدم قالتاقی هست و قصد قالب کردن ماشین رو داره
خوب و با دقت هر چی عیب میگه به خاطر بسپارید یا یادداشت کنین و بعدش دوباره بپرسین دیگه عیبی غیر از اینها نداره ؟ حتماً ؟ سندش مشکلی نداره ؟ خلافی نداره ؟ ماشین خودتونه ؟ چقدر وقته دارینش ؟
تماک جوابهاش رو بعداً باید چک کنین روی ماشین و در راهنمایی رانندگی . اگر چیزی دروغ از آب دراومد پس طرف قالتاقه یا حتی کلاهبردار .
========================================================
وضعیم خود ماشین که شامل اینهاست :
موتور ( وضعیت حرارت- صدای موتور که آیا نرمه یا صدای مشکوک داره - نشتی روغن و آب نداشتن - دود آبی یا سیاه یا سفید نداشتن - با تک استارت روشن شدن 0 زود خاموش شدن بدون بَک زدن موتور - وضعیت سیمها و شیلنگها و سنسورها و غیره یعنی داغون نباشه , چسب کاری نشده باشه , سر هم بندی نشده باشه و غیره )
گیربکس ( رست جا رفتن دنده ها - نشتی نداشتن )
بدنه و شاصی ( تصادف - رنگ - پوسیدگی )
جلوبندی و لاستیکها و کمکها ( باید در جا و در حرکت چک بشه ) - کمکها روغن نزده باشه . شل نباشه و ماشین مثل یویو بالا پایین نشه با فشار دادن
فرمان
داخل اتاق ( صندلیها و داشبورد و رودریها )
شیشه ها و شیشه بالابرها - شیشه گرم کن
وضعیت باتری و برق دینام و چراغها
برف پاک کنها
کولر ( خنک کنندگی - نشتی نداشتن و چرب نبودن شیلنگهاش و لوله هاش - صدای مشکوک نداشتن کمپرسور )
بخاری
سیستم خنک کننده ( اگه آب معمولی توی منبع انبساطه پس به این ماشین نرسیده اند و آب هم کم میکنه به احتمال زیاد )

وضعیت ماشین در رانندگی ( در روز بارانی نباید چک کنین چون خیلی از صداها شنیده نمیشه )
روی دست انداز چک کنین تا وضعیت کمکها معلوم بشه و وضعیت اتاق که چقدر صدا داره

ماشین در جاده صاف و بدون نباد بغل باید مستقیم بره وگرنه یا شاسی کجه یا جلوبندی تنظیم نیست
فرمان خلاصی نداشته باشه
فرمان در جا روی کاشی یا شن بپیچونین . باید قوی و بی صدای مشکوک باشه وگرنه پمپ هیدرولیک یا جک هیدرولیک مشکل داره
سیستم هیدرولیک نباید نشتی داشته باشه
با ترمز زدن نباید ماشین بلرزه و یا بکشه به چپ یا راست
کشش ماشین باید خوب باشه
دود سیاه نداشته باشه ( توی لوله ی اگزوز چرب نباشه )
سالم بودن جک درب صندوق عقب . اگر درب رو نگه نمیداره پس خرابه
چرخها تاب نداشته باشه موقع چرخاندن با دست روی جک
==========================================================
هر عیبی داشته باشه باید هزینه ی تعمیرش از از قیمت ماشین کم بشه موقع خرید
پس حتی اگر عیبهای بزرگ هم داره میشه خریدش اما با قیمتی که بیارزه

یه عده از همین کار نون میخورند یعنی ماشین تصادفی یا خراب رو میخرند و میسازند و میفروشند . بعضی ها هم هزار و یک کلک توی این کار میزنند و ماشین رو قالب میکنند
مثلا ماشینهای مدل بالای تصادفی رو خیلی ارزون از پ.لدارها میخرند و میسازند و جای ماشین سالم با قیمت پایینتر از بازار قالب میکنند به خوش خیالهای کم تجربه و ساده لوح

همه عالَم گشتم و عاشق شدم صد بار
ندیدم من عشقی به از عشقِ پروردگار

تخصصی خودرو - تاپ کار فور...

ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: امیر علوی بازدید: 458 تاريخ: دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 9:14

صفحه بندی

خبرنامه