MCP نوشته شده:حاجی محمود نوشته شده:داداش عزیز
سایت یورو ان کپ رو که من خودم لینک بهتون دادم و قبل از خرید هر ماشینی می رم چک می کنم و بعد می خرم و در مورد تیوولی هم وقتی دیدم اسمی ازش نیست کلا گذاشتمش کنار.
در مورد ایربگ برید سایت رنو توی تمام مدلها با هر قینتی 4ایربگ عرضه می شه و مدل ایرانی نمونه فول کپچر هست که کماکان 4ایربگه.اون 7تایی که شما شمردی جدا کرده و همون موردی که گفتم ایربگ کناری هم سر رو پوشش می ده هم شا نه رو که ان کپ اونها رو جدا کرده. در مورد زانو اطلاعاتی ندارم و بررسی نی کنم نتیجشو می گم. هرچند ایربگ زانو درصد accupantرو بالا می بره نه ستاره ایمنی خودرو رو. دقت کامل به همون لینک بکنید و وقت بیشتری بذارید و خودروهای دیگه مثل هیوندای و بی ام و رو ببینید.
اصلا تمام این صحبتها به کنار.
——--------------------------------------------------------
سوال من اینه چرا باید خودرویی بخریم که ایمنی اون توسط هیچ سازمان معتبری تست نشده؟
-----—-----------------------------------------------------
شما فقط جواب همین یک سوال بنده رو بدید و بحثهای تخصصی در مورد دو خودرو را بذاریم بعد از روشن شدن همین یک موضوع. مثل برند یا موتور یا گیربکس یا مصرف یا گستردگی خدمات یا...
موافقید؟
دوست عزیز ؛
یک موسسه جهانی به نام گلوبال ان کپ (Global NCAP) داریم که تمام موسسه های تست تصادف معتبر زیر نظر اون فعالیت میکنند .
http://www.globalncap.org/partnerships/
Global NCAP is the umbrella organisation for NCAPs across the world
این موسسه ها عبارتند از :









و همه این ها کاملا معتبر هستند و اصلا اعتبار خودشون از همین Global Ncap می گیرند.
اما تفاوت هایی در نوع تست ها در هر موسسه بر اساس نیاز اون منطقه جغرافیایی وجود دارد. مثلا نوع برخورد ، سرعت برخورد ، پارامتر ها و امتیاز ها و ...

در این لینک هم می توانید مشخصات دقیق تست های هر موسسه را ببینید :
http://ttupload.ir/uploads/987encap-L.jpg
پس ممکن است که بعضی ها تست های بیشتر یا سخت تری هم اعمال کنند ، اما این نظریه که فلان موسسه الکی است ، ستاره اش بی ارزش است ، برای خودشان ساختند ، تست ها استاندارد نیست و .... پایه منطقی ندارد.
اینها همه قانونی و معتبر هستند.
در آخر اینکه بر اساس ذهنیت شخصی و احساس درونی در رابطه با این مسائل که در مورد آن منابع کامل و معتبری وجود دارد ، نظر قطعی و یکجانبه ندهید. زیرا باعث بوجود آمدن تصوری غلط در بین کاربرانی که حوصله جستجو در منابع اصلی را ندارند ، خواهد شد.
من وکیل هیچ کشور و خودرو یا متعصب نیستم. فقط واقعیت را باید گفت. 
دوست گرامی
کا ان کپ سازمان تست خودروی کره هست و تیوولی اونجا تست شده. همونطور که خیلی از خودروهای چینی در سی ان کپ تست شدند. ولی ایا تست کا ان کپ با سی ان کپ چین یکیه؟
یه مثال.... :موسسه استاندارد ایران از سال 39 عضو سازمان جهانی استاندارد یا ایزو هستش. ولی ایا می شه مثلا یه زودپز با استاندارد ایرانو به اروپا صادر کرد؟ یا باید ce بگیره بعد صادر شه؟ که البته بسیار سخته.
پس درسته کره ان کپ و چین ان کپ عضو همون گلوبال ان کپ هستند ولی این فقط یه سازمان بین المملیه.
مطمءن باشید اگر هر خودرویی یا تیوولی یا... که بتونه یورو ان کپ یا استاندارد امریکا رو پاس کنه روی استاندارد محلیش مانور نمی ده.
در هر حال هیچگاه چین ان کپو با کره ان کپ و هنینطور یورو را با کره ان کپ مقایسه نکنیم.
همچنان معتقدم ما بعنوان مصرف کننده باید به تولیدکنندگان و وارد کنندگان کشور بفهمونیم که خودرو با استاندارد جهانی می خوایم و اونها بفهمند که اگر خودرویی با استاندارد پایین وارد کنند خریدار ندارد. البته چون قیمت دو برابر جهانیست وگرنه تیوولی پیش قیمت جهانیش خودرویی اقتصادیست حتی اگر 4ستاره اروپا باشد.
اینکه رامک می یاد و خودروی 95تومنی را اول ارزش افزودش را کم می کنه بعد 180روز کاری تحویل می ده و سودش را کم می کنه تا عدد به ظاهر 77بشه برای من سخته که هموطنم رو با این مدل گول بزنه و بعدش تهویه اتوماتو زاپاسو رینگو... بدزده.
ما باید عاقل باشیم برادر نه فقط این مورد در تمام مواردی که با شرکتها و دولتها سرو مار داریم.
تخصصی خودرو - تاپ کار فور...
ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال میکنید
برچسب:
نویسنده: امیر علوی
بازدید: 165
تاريخ: دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 2:44