سلام.
من عید رو رفتم کوردستان و برگشتم تهران. موقع رفتن ماشین حدود ۶۰۰ تا کار کرده بود و الان ۱۶۰۰ تا شده. رفتنی تا حد ممکن رعایت کردم و زیاد بهش فشار نیاوردم هرچند چند موردی دور موتور رو تا ۴ بالا بردم باقی موارد حداکثری رو که دفترچه نوشته بود رو رعایت کردم و سعی کردم دنده ها رو هم تعویض کنم و مثلا کل راه رو روی دنده پنج نرم.
توی راه برگشت بیشتر به ماشین فشار آوردم و دور موتور رو تا ۴ و ۴و نیم هم بالا بردم. چیزی که کمی اذیتم کرد و همه دوستان هم اشاره کردند صدای موتور در حوالی ۳.۵ هست در نتیجه هروقت با دنده پنج توی کفی ۱۲۰ می رفتم صدا کمی زیاد بود. مشکل بعدی که شاید از این مهمتر باشه قاط زدن ABS بود. مثلا وقتی قبل از رسیدن به سرعت گیر ترمز میکردم و توی چند تا چاله چوله ریز می افتادم ترمز از زیر لگد میزد به پام. در هوای بارانی هم توی جاهای لیز احساس کردم ABS بیشتر ماشین رو سررر میده تا زودتر نگه اش داره(شاید این حس غلط من بوده باشه) احتمالا دلیل اش لاستیک های نامرغوب ۱۸۵ باشه. یه بار هم توی یک سربالایی تیز که کمی هم لیز بود نمی تونستم مثل آدم شروع به حرکت کنم و بوی صفحه کلاج راه انداختم

که احتمالا این یکی مشکل ماشین نیست و بدلیل عادت نکردن این بنده حقیر با کلاج بوده باشه
در کل ایراد موتوری نداشتم شکر خداا. فقط موندم که آیا ببرم زودتر از موعد تعویض روغن بنمویم یا سر همون ۵۰۰۰ تا برم نمایندگی.
در ضمن اون ایراد پرت پرت کردن و خاموش شدن در استارت صبحگاهی رو من هم داشتم که بعد از این که از جایگاه دادمان سوپر پر ماشین کردم درست شد.
تخصصی خودرو - تاپ کار فور...
ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال میکنید
برچسب:
نویسنده: امیر علوی
بازدید: 116
تاريخ: يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 23:24