با سلام.
MEHRDAD_ILAT نوشته شده:دوست عزیز تاپیکی که معرفی کردید عنوانش این است:
"بزودی عرضه Mazda 6 ,Mazda CX-5 در ایران"
و در عنوان تاپیک مد نظر نامی از MAZDA3 نیست بخاطر همین من آنجا سر نزدم.
دوست عزیز من که چیزی نگفتم که،فقط گفتم خبر ورود محصولات جدید مزدا رو میتونید از تاپیک مذکور دنبال کنید.نه گفتم چرا اینجا پست زدید و نه گفتم در تاپیکی که لینک داده بودم پست بزنید!
ضمن اینکه ممکنه بپرسم که :
چه تفاوتی در موتور 2.0 لیتری بنزینی مزدا3 و مزداCX-5 و مزدا6 وجود داره؟
چه تفاوتی در موتور 2.5 لیتری بنزینی مزدا3 و مزداCX-5 و مزدا6 وجود داره؟
MEHRDAD_ILAT نوشته شده:بنده خودم خبر داشتم که مزدا هنوز هم موتور توربو روی محصولاتش میگذارد ولی چون گسترده نبود نوشتم که "تولید انبوه و استفاده گسترده".
اتفاقا از سال 2012 که موتورهای SKYACTIV رسما با خودروی CX-5 عرضه شد تا همین 3 ماه پیش که خبر عرضه مزدا CX-9 با موتور 2.5 لیتری اسکای اکتیو مجهز به توربو شارژر رسما اعلام شد(جایگزین موتور 3.7 لیتری 6 سیلندر قبلی)هیچ موتور اسکای اکتیوی با توربو شارژر عرضه نشده بود در این بین و خبری هم از استفاده توربوشارژر بر روی موتورهای اسکای اکتیو منتشر نشده بود.
MEHRDAD_ILAT نوشته شده:اگر به رویکرد کمپانی هایی مثل بنز و بی ام و و فولکس و پژو و رنو نگاه کنید میبینید که بطور گسترده دارند از موتورهای توربو استفاده میکنند و تولید موتورهای توربو را در کنار تکنولوژی هیبرید، بعنوان راه حل کم کردن مصرف سوخت میدانند.
در این میان مزدا روش دیگری رو پیش گرفته که همون بالا بردن ضریب کمپرس و تکنولوژی SKYACTIV است و بگونهای مزدا دارد به راهی جدا از سایرین میرود.
اینکه کدام موفق هستند را آینده مشخص میکند ولی در حال حاضر که کفه ترازو به نفع موتورهای توربو است.
بله درسته که مزدا اومده ضریب کمپرس موتور رو افزایش داده ولی در عین حال با ایجاد تغییراتی در طراحی پیستون نه تنها نیاز موتور به اکتان بالاتر رو احتیاج نداشته،بلکه حتی اکتان بنزین مورد نیازش رو به 87 هم کاهش داده.این یعنی اینکه تونسته بگونه ای ضریب کمپرس رو افزایش بده که با بنزینهای معمولی هم موتور قابلیت کارکرد بدون مشکل رو داشته باشه.در حالیکه پیشتر موتورهایی که با نسبت تراکم 12.5:1 و 11.5:1 توسط آلمانیها عرضه شده بودند نیازمند سوخت با اکتان حداقل 95 و 97 بودند.
اتفاقا مورد جالبی رو مطرح کردید.بر هیچ کس پوشیده نیست که خودروهای مجهز به توربوشارژر در کشور ما چقدر به کیفیت بنزین حساس هستند و حتی خیلی از خودرهای خارجی جهت کارکرد نرمال موتور نیازمند اضافه کردن اکتان بوستر در هر باک سوختگیری هستند.نمونه اش آلفارومئو جولیتا و ام جی 550 و 6 و مدلهای مختلفی از سایر برندها خصوصا آلمانیها.
از طرفی تا بحال چه تعداد از خودروهای تنفس طبیعی وارداتی از برندهای ژاپنی نظیر تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و یا مونتاژی نظیر نیسان و سوزوکی شنیدید که بخاطر کیفیت بنزین به مشکل خورده و نیاز به تعمیرات موتوری پیدا کردند؟
آیا سند معتبری دارید از اینکه کفه ترازو به نفع خودروهای دارای توربوشارژر میباشد درحالیکه میفرمایید آینده مشخص خواهد کرد که کدامیک موفق تر خواهند بود؟
نیازی به گذشت زمان و آینده نیست جهت مشخص شدن موفقیت کدام یک.جدول زیر رو میتونید مشاهده بفرمایید که هم از نظر میزان مصرف سوخت و هم از نظر انتشار آلایندگی کمتر خودروها،مزدا مقام نخست رو کسب کرده از طرف موسسه EPA آمریکا:
نکته جالب اینجاست که بر خلاف نظر شما مبنی بر اینکه بنز و بی او دبلیو استفاده از توربوشارژر رو در کتار تکنولوژیهای دیگر جهت کاهش مصرف سوخت انتخاب کردند،اما طبق گزارش اخیر این موسسه بعد از مزدا و 4 خودروساز آسیایی دیگر بی ام دبلیو در مقام ششم قرار گرفته و مرسدس بنز هم در مقام نهم قرار گرفته.
اینهم لینک پست مربوطه: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?p=3560208#p3560208
MEHRDAD_ILAT نوشته شده:بخواهید قبول کنید یا نکنید دو واقعیت مسلم این میان هست:
1- کیفیت نامطلوب بنزین ایران در مقایسه با بنزین اروپا و آمریکا؛
2- حساسیت موتورهای SKYACTIV به کیفیت بنزین ؛
در مورد کیفیت پایینتر بنزین ایران نسبت به بنزین اروپا که بحثی نیست.ولی این کیفیت پایین در این مقایسه به این معنی نیست که بنزین ایران اصلا مطلوب نیست و بدرد نمیخوره و ... چون اگر اینطور بود میبایست همه خودروها مشکلات اساسی پیدا میکردند و چراغ چک همه اونها با یکبار سوختگیری دائم الهشدار میشد و چراغش با روشن کردن ماشین روشن و با خاموش کردن ماشین خاموش میشد!چون حتی اگر درب باک سوخت پژو 405 رو هم که باز کنید،نوشته بنزین سوپر بدون سرب با اکتان 95 استفاده شود.درحالیکه بسیاری از مالکان فقط بنزین معمولی استفاده میکنند که اکتانش بمراتب پایینتر از 90 خواهد بود.ولی مشکلی از نظر روشن شدن چراغ چک موتور بدلیل استفاده از بنزین ایران ندارند.
حالا بماند که همین مزدا3 از بدو ورود در سال 86 نیازمند بنزین بدون سرب با اکتان 95 بوده و حتی در سال 89 با عرضه نسل دوم این خودرو در ایران هم با توجه به اینکه استاندارد آلایندگی یورو IV رو پاس میکرد،اما اونزمان که تازه اجباری شدن بنزین یورو II در دستور کار قرار گرفته بود و به هیچ عنوان هیچ یک از جایگاهها بنزین یورو IV نداشتند.آیا همه مزدا3 های نسل دوم با مشکل موتوری و روشن شدن چراغ چک بموجب استفاده از بنزین های ایران مواجه شدند؟
مورد دوم اینکه وقتی که خود سازنده اعلام میکنه بنزین مورد نیاز برای موتورهای بنزین سوز SKYACTIV از نوع Regular با اکتان 87 میباشد،شما رو چه حسابی میفرمایید حساسیت موتورهای SKYACTIV به کیفیت بنزین؟
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=55&t=68371
MEHRDAD_ILAT نوشته شده:باید واقع بین بود و این را دید که هر تکنولوژی جدیدی را نمیتوان عیناً و بدون هیچ تغییری در ایران براحتی استفاده کرد!!!!
ما هم نگفتیم هر تکنولوژی رو تو ایران میشه استفاده کرد.ما گفتیم با توجه به مشخصات موتور های اسکای اکتیو مزدا موتور 2.0 لیتری اسکای اکتیو مزدا با نسبت تراکم 13.0:1 رو که برای کشورهای آمریکایی و استرالیا و بسیاری از کشورهای آسیایی استفاده شده رو میشود برای ایران استفاده کرد و از طرفی نمونه ای که با نسبت تراکم 14.0:1 برای برخی کشوهای اروپایی که قوانین سختگیرانه تری در مورد انتشار گازهای آلاینده خودروها دارند و براحتی بنزین با اکتان 95 یا Premiume نیز در آنجا موجود میباشد برای ایران مناسب نخواهند بود.
اگر قرار بود با بنزین ایران به مشکلات موتوری دچار شوند،اینهمه مزدا3 و مزدا6 و مزدا CX-5 که در مناطق آزاد تجاری خریداری میشوند و مورد استفاده قرار میگیرند
هم میبایست با مشکلات موتوری مواجه میشدند و اصلا کسی پیشنهاد جهت خریدن آنها نمیداد و طرفدار هم پیدا نمیکرد!
در مورد مثالهایی که زدید همشون سیستمهای کمکی رانندگی هستند و میتوان آنها را با فشردن دکمه ای فعال یا غیر فعال کرد.ولی در مورد موتور اولا لازمه خرکت خودرو میباشد،دوما نمیتوان آن را غیرفعال کرد و اتظار ادامه حرکت خودرو رو تا کیلمتر ها داشت.
عملکرد صحیح همه اون سیستمها شرایطی را نیاز دارد وگرنه اصلا عمل نخواهد کرد.مثلا در مورد سیستم کمکی ترمز خودکار در سرعت های زیر 30km/h یکی از مهمترین شرایط اینه که خودروی جلویی باید مقابل خودروی شما قرار داشته باشه وگرنه این سیستم بدرستی عمل نخواهد کرد.که نتیجه اش شد تستی که جرمی کلارکسون در قصل 21 تاپ گیر انجام داد و با حرکتی که داشت و زاویه خودروی جلویی که بصورت 3 کنج و زاویه دار پارک شده بود این سیستم عمل نکرد و خودروی CX-5 کلارکسون تصادف کرد و رادیات آن نیز در این برخورد آسیب دید.
اون موتور سیکلت هم که از راست بیاد و یکدفعه بکشه جلو ماشین شما که بخواد با لایی بازی رد کنه،اصلا سیستم ترمز خودکار براش فعال نمیشه چون سرعت خودرو بالای 30km/h هست.
هنوز هم میگم که این موتور جهت کار کردن در شرایط آب و هوایی ایران نیازمند تغییرات نمیباشد.مگه این تعداد آلفارومئو و بنز و بی ام دبلیو و پورشه و مازراتی و ... که تو ایران دارند استفاده میشوند نیازمند تغییراتی بودند و این تغییرات روی اونها انجام شده که حالا مزدا بخواد تغییراتی در موتور خودش ایجاد کنه برای شرایط آب و هوایی ایران؟
و در آخر هم اعلام کنم که سال گذشته یکدستگاه مزدا3 جدید(نسل سوم) وارد گروه بهمن شد ولی هرگز به اون پلاک ویژه آزمایش فنی تعلق نگرفته و در همان کارخانه در کنار سایر محصولات قدیمی تر مزدا همچون CX-7 پارک شده میباشد.
یا حق ... 
تخصصی خودرو - تاپ کار فور...
ما را در سایت تخصصی خودرو - تاپ کار فور دنبال میکنید
برچسب:
نویسنده: امیر علوی
بازدید: 205
تاريخ: شنبه 14 فروردين 1395 ساعت: 8:42